Amikor arra a döntésre jutsz, hogy megválnál egy régi tárgytól, különleges porcelántól, egy festménytől, saját műalkotástól vagy csak a gyerekkori legöregebb mackódtól, minden bizonnyal a legjobb színben szeretnéd feltüntetni, ha terméked a Galéria Savaria online piacterére szándékozol feltenni.
A döntés után már elég regisztrálni, néhány fotó meg egy egy-két mondat, aztán dőlnek az érdeklődők, gyorsan megérkezik a leendő vásárló ajánlata. Vagy nem így működik?
Nos az esetek nagy többségében eltelik bizonyos idő, míg a leendő tulajdonos rábukkan a hőn áhított termékre. De minden eladás/vásárlás két emberen múlik: az eladón, aki termékét felteszi és a vevőn, aki a rengeteg hasonló ajánlat között böngészve a legjobbat, a legszebbet, a legelőnyösebbet keresi.
Mitől válik könnyebbé a döntés a vevő számára? Hogyan teheted vonzóbbá a terméked egy jó termékfotóval? Erről osztom meg Veletek a gondolataim.
Egy jó fotó mindent visz! A vizualitás elsődleges szerepe nem kérdéses, hiszen legyen bármilyen csodaszép a terméked, ha azt bizonygatnod kell! Készíts róla úgy és olyan képet/képeket, ami alapján a leendő vásárló megbizonyosodhat róla: igen, ő pont ilyenre, erre vágyott!
Jöjjenek a tippjeink:
1. A képen csak az a termék szerepeljen, amit szeretnél eladni!
Ez elég egyértelműnek tűnik, és megér annyi plusz energiát, hogy a környezetéből a felesleges dolgokat elpakold egy rövid időre. No és ha már itt tartunk:
2. A környezet ne vonja el a figyelmet a termékről!
Nem biztos, hogy a leendő vásárló arra kíváncsi, mit tartasz a komód fiókjában, vagy milyen újságok hevernek az asztalon. Ezek elvonják a figyelmet magáról a termékről, és talán azt a látszatot is kelthetik, hogy valami takargatnivalónk van rajta..
3. Hibás? Évszám van rajta? A készítője monogramja? Fotózd le!
Ezek mind azok az esetek, amikor érdemes egy-egy részletfotót készíteni a termékről, hiszen ezzel is megerősítjük, amit a termékleírás során közlünk a látogatóval. Ezzel a saját dolgunkat könnyítjük meg, és tiszta lappal indulunk a feltételezések, rákérdezések elébe.
4. Figyelj oda a fényviszonyokra!
Fontos és érdemes rá odafigyelni, hogy a termék fotózásakor elegendő fény legyen a helyiségben, ahol a felvételek készülnek. Figyeljünk arra, hogy tükörrel szemben ne fotózzunk, hogy a kép minősége ne rontson a termék megítélésén.
5. Készíts több fotót egy termékről!
Akármilyen kicsi, jelentéktelennek tűnő termékről is van szó, mint például egy pénzérme sorozat, tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy több szempontból is láttassuk a terméket. Az említett esetben akár a méretek kapcsán egy összehasonlító tárgy jól jöhet: egy doboz gyufa, vagy egy telefon, amihez képest az arányok jól látszanak. Fotózzuk több irányból a terméket, akár a darabjait külön-külön, például egy étkészlet esetében. Egy minta a tányérról, egy teljes készlet kép, egy külön csésze, vagy süteményes tál is vonzóbbá teheti a feltöltött termékünket.
Vannak még ötleteitek? Osszátok meg velünk!