Az értékelések a Galéria Savaria alappilléreit jelentik. Mivel az adásvételek után a felhasználók értékelik egymást, a visszajelzések nemcsak arra szolgálnak, hogy a felhasználók lássák, kivel készülnek üzletet kötni, hanem a Galéria Savaria rendszere is az értékelések alapján szűri és szükség esetén tiltja azokat a tagokat, akiknek nincs helyük a Galéria Savaria közösségében.
A fentiek miatt különösen fontos, hogy biztosítsuk annak a feltételeit, hogy a felhasználók a valóságnak megfelelő értékeléseket adjanak. Ha torz, valótlan képet adnak az értékelések egy felhasználóról, a szűrőrendszer sem működhet hatékonyan. Ezért is törekszünk arra, hogy egyre hatékonyabb megoldásokkal elérjük, hogy a Galéria Savarián a felhasználóknak ne kelljen valótlan értékeléstől tartaniuk.
Online piacterünk értékelési rendszere már most úttörőnek számít:
A Galéria Savarián a sikertelen adásvételeket nem pozitív, semleges és negatív minősítéssel lehet értékelni, hanem a sikertelenség okát szükséges megjelölni. Így pontosan tudjuk, hogy például kik a meggondolatlan vásárlók, akik több alkalommal nem jelentkeztek a megvásárolt termékért. Az eladók beállíthatják, hogy ezen vevők ne vásárolhassanak tőlük.
A szabálytalan felhasználók nem bújhatnak semleges értékelések mögé, ami megnehezítené a szankcionálást.
Megakadályoztuk azt is, hogy sikertelen adásvételek esetén egy vétlen felhasználó bosszú értékelést kapjon. De mi a helyzet sikeres adásvétel esetén?
Bosszú értékelés sikeres adásvételek esetén
Előfordul, hogy egy adásvétel létrejön, de a vevő nem a leírásnak megfelelő terméket kapja és mivel az eladó nem hajlandó kezelni a problémás esetet, a vevő negatív minősítéssel értékeli a tranzakciót. Bosszantó, hogy az eladó mindezek után – bosszúból – szintén negatív értékelést ad a vásárlónak, pedig a vevő csak a jogos véleményét mondta el értékelés formájában. Természetesen, ha a vevő ezt jelezte az ügyfélszolgálatunknak, és kiderült, hogy valóban vétlen volt, a bosszúból adott értékelést töröltük a profiljáról. Viszont a felhasználók nem minden esetben éltek ezzel a lehetőséggel, inkább beletörődtek a helyzetbe.
Most olyan változást vezetünk be az értékelési rendszerben, amely teljes mértékben kizárja annak az esélyét, hogy az eladó a bosszú értékelés segítségével sakkban tartsa a vásárlót és emiatt ne mondja el valós véleményét az adásvételről.
Mi változik?
Ezentúl sikeres adásvétel esetén az eladó csak pozitív értékelést adhat a vevőnek.
Miért gondoljuk, hogy ez a legjobb megoldás:
Egy adásvétel során a vásárlónak egyetlen feladata van: kifizetni a terméket, illetve ha van, a szállítási költséget. Ha ez megtörtént, a vásárló teljesítette a tranzakció létrejöttéhez szükséges rá eső feladatot. Ha ezt nem teszi meg, az adásvétel sikertelen, azaz az eladónak eleve nem sikeresként, hanem sikertelenként szükséges értékelnie az adásvételt. Tudjon meg többet a sikertelen tranzakciók értékeléséről
Megvizsgáltuk azokat a sikeres, de semleges, illetve negatív értékeléseket, amelyeket eladók adtak vásárlóknak. A lista nagyon tanulságos volt és az alábbiakat állapítottuk meg:
- A visszajelzések 20%-a tévedésből került leadásra: az értékelés szövege pozitív minősítésre utalt, tehát létrejött az adásvétel, csak az eladó tévedésből semleges vagy negatív opciót jelölt meg.
- Az esetek 70%-a kivétel nélkül bosszúból adott visszajelzés volt: a vásárló nem volt megelégedve a termékkel és a jogosan leadott értékelést az eladó negatív értékeléssel viszonozta.
- A fennmaradó értékelések olyan indoklással íródtak, amelyből kitűnik, hogy az adásvétel nem jött létre, tehát az eladónak nem sikeres, hanem sikertelen jelzéssel kellett volna értékelnie az adásvételt. Illetve meg kell említenünk azt a néhány kirívó esetet is, amikor az eladók a vevő minősíthetetlen viselkedése, stílusa miatt adtak semleges vagy negatív értékelést. Hasonló esetben azonban arra kérjük felhasználóinkat, hogy ügyfélszolgálatunknak jelezzék az esetet, hogy akár azonnal be tudjunk avatkozni.
Mit tehet az eladó, ha nem elégedett a vásárlóval?
Az eladónak természetesen továbbra is lesz lehetősége arra, hogy az adásvétel sikertelenként történő értékelésével jelezze azt, hogy a vásárló nem teljesítette vevői kötelezettségét. Ezen kívül továbbra is számíthatnak ügyfélszolgálatunk segítségére, akik az adásvétel részleteinek áttekintése után megteszik a szükséges intézkedéseket.
Tudjon meg többet a problémás adásvételek és azok kezelése irányelvünkről, ahol segédletet is találhat arra vonatkozóan, hogy mielőbb megnyugtatóan rendezhessék a vitás ügyet a partnerével.