A Galéria Savaria indulása óta rengetegen keresték meg ügyfélszolgálatunkat a következő kérdéssel: mikor lesz aukciós hirdetési lehetőség a Galérián?
A licit funkció indításával kapcsolatban érkező megkeresések száma egyértelművé tette, hogy az aukciózás lehetősége egyike a leginkább várt újításoknak online piacterünkön.
Örömmel osztjuk meg veled a hírt, hogy újabb mérföldkőhöz érkeztünk és a napokban útjára indítottuk a licit funkciót.
Mi is az a licitálás, és mit jelent az aukciózás?
A Galéria Savarián a licit funkció bevezetéséig az eladók kizárólag fix áras hirdetésként tölthették fel a termékeiket. Ez azt jelenti, hogy az eladónak meg kellett határoznia egy konkrét árat, amiért kínálta a terméket. Emellett, az alkuopció bejelölésével az érdeklődőknek lehetőséget adhatott arra, hogy ajánlatot tegyenek a termékre. Az ajánlott ár azonban alacsonyabb kellett, hogy legyen az eladó által meghatározotott összegnél.
A fix áras hirdetéssel ellentétben az aukciós hirdetés esetén a termék végleges eladási ára nem ismert. Az eladó egy kikiáltási árat határoz meg. Innen indul a licitálás. Az érdeklődők egymásra licitálva tehetnek ajánlatot a termékre. Az lesz az aukció nyertese, aki a legmagasabb licittel rendelkezik az aukció lejáratakor.
Külön említést érdemel a minimáláras aukció: az eladónak lehetősége van meghatározni egy összeget, amely alatt semmiképp sem szeretne megválni a terméktől. Ezt nevezzük minimálárnak, ez az összeg mások számára nem publikus. Vagyis ha az aukció lejáratakor a legmagasabb licit nem éri el a minimálárat, az aukciónak nem lesz nyertese, és az eladó újraindíthatja az aukciót.
Az aukciós hirdetés bevezetésével az eladók még nagyobb hatékonysággal értékesíthetik termékeiket. Aukciós hirdetés esetén a termék eladási ára nincs előre meghatározva, azt a vásárlói kereslet, azaz a piac dönti el.
A fentiekből is kitűnik, hogy kulcsfontosságú a megfelelő eladási forma kiválasztása, hiszen jelentősen növelheti a még sikeresebb értékesítés esélyét. A súgóközpontban összeállítottunk egy bejegyzést arról, hogy mi a különbség a két hirdetési forma között és melyiket milyen esetben érdemes választani.
Javasoljuk, hogy böngészd át a súgóközpontunkat, ahol összegyűjtöttük az aukciózással és licitálással kapcsolatos legfontosabb kérdéseket, válaszokat.
Néhány hasznos kifejezés, amelyekkel az aukciós hirdetés során találkozhatsz:
– Kikiáltási ár
– Minimálár
– Villámár
– Licitlépcső
– Automatikus licit
A termékek listázása során alapesetben az összes hirdetés típust láthatod, azaz a fix áras és aukciós termékeket együtt jelenítjük meg.
A felső lapozáson 3 fül szerint szűrhetsz a termékek között:
– Összes (alapbeállítás)
– Fix ár
– Aukció
Sikeres és izgalmas licitálást, aukciózást kívánunk neked a Galérián!