Úgy gondoljuk, hogy egy internetes adásvétel lebonyolításának egyszerűnek, rugalmasnak és gyorsnak kell lennie. Ennek feltétele, hogy az eladó és a vevő számára is rendelkezésre álljanak azok az adatok, amelyek egy adásvétel lebonyolításához szükségesek. Ilyen például a vásárló szállítási címe vagy az eladó bankszámlaszáma, amennyiben utalással történik a vételár kifizetése.

A Galéria Savarián nem szükséges ezeket az adatokat minden egyes adásvétel után újra és újra begépelni. Anno a rugalmasság és kényelem jegyében hoztuk létre az ‘adásvétel részletei’ oldalt, ami ma már központi szerepet tölt be a tranzakciók lebonyolításában, hiszen minden vásárlás/eladás részleteit ezen a felületen találhatják meg a vásárlók, illetve az eladók.

Most tovább egyszerűsítettük az adatok megadásának és az esetlegesen hiányzó információk kérésének folyamatát, így lehetővé vált, hogy a felhasználók akár teljesen automatikusan – felesleges üzenetváltás, telefonegyeztetés nélkül –  megtaláljanak minden olyan adatot, amire szükségük lehet, hogy létrejöjjön az üzlet.

Lehet egyszerűbb is…

Előfordul, hogy egyes felhasználók megszokásból továbbra is üzenetben vagy akár telefonon egyeztetik a partnerrel a fontosabb adatokat, kérik el a szállítási címet, utaláshoz szükséges adatokat, pontos szállítási költséget.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért kell minden egyes adásvétel után ugyanazokat a köröket feleslegesen lefutni és ugyanazokat az adatokat újra és újra leírni? Ez nem csak az adásvétel lebonyolítását lassítja, de felesleges plusz munkát ró a felhasználókra.

Úgy gondoljuk, hogy az adásvétel lebonyolításához szükséges alapvető információk a lehető legkevesebb utánajárást kell, hogy igényeljék, hiszen mindkét félnek az az érdeke, hogy az üzlet rugalmasan és gyorsan létrejöjjön.

Mi a megoldás?

Az üzenetváltások és telefonon történő egyeztetések helyett a felhasználók egyszerűen megadhatják vagy lekérhetik a lebonyolításhoz szükséges információkat. Mindezt az adásvétel részletei oldalon tehetik meg.

Az adásvétel részletei oldalt most továbbfejlesztettük, hogy még kényelmesebb legyen a lebonyolítás folyamata.

Milyen újdonságokkal bővült az Adásvétel részletei oldal?

  • Végleges szállítási díj
    Az eladó az adásvétel részletei oldalon véglegesítheti a szállítási díjat, immár annak az ismeretében, hogy a vevő milyen szolgáltatással kéri a csomag eljuttatását. A szállítási díj véglegesítésével a vevő tudni fogja, hogy mennyi a pontosan fizetendő összeg, így már nincs akadálya a fizetés elindításának.

    Az eladó a Fizetési információk blokkban véglegesítheti a szállítási díjat. A vásárló automatikus értesítést kap, hogy minden információ adott a fizetés indításához.

  • Hiányzó adat automatikus bekérése
    Ha bármelyik fél részéről hiányzik az adásvétel lebonyolításához szükséges alapvető információ, az eladó, illetve a vásárló egy gombkattintással bekérheti ezeket az adatokat. Ilyenkor egy sablon üzenetet küldünk a felhasználónak és kérjük, hogy az adásvétel részletei oldalra ellátogatva adja meg a hiányzó adatokat.

    Ezen a példán az látható, amikor az eladó a gombra kattintva a hiányzó szállítási cím megadására kéri a vásárlót. A vásárló értesítést kap, hogy az eladó várja a hiányzó adatokat.

  • Adásvétel asszisztens – segítség lépésről-lépésre
    Egy átlátható folyamatábrán követhetik a vásárlók és az eladók, hogy részükről még milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy az adásvétel teljesüljön. Lépésről-lépésre végigkísérjük a felhasználót és segítjük abban, hogy a hiányzó adatok pótlásával mielőbb létrejöjjön az üzlet. Ez az adásvétel asszisztens.

    A felhasználókat lépésről-lépésre segíti az adásvétel asszisztens, így pontosan tudni fogják, hogy még milyen lépés hiányzik a részükről az adásvétel teljesítéséhez.

  • Azonnali értesítések
    Minden lépésről azonnali értesítőt küldünk a felhasználóknak, hogy pontosan tudják hol tart az adásvétel lebonyolításának folyamata.

    Például, az eladó megadja a fizetéshez szükséges bankszámlaszámot, illetve végleges szállítási díjat? A vásárló automatikus értesítőt kap, hogy indíthatja a fizetést.
    A vevő megadja a szállítási címét? Az eladót értesítjük, hogy minden szükséges információ adott a megvásárolt termék eljuttatásához.

    Az értesítések a Galéria Savaria belső levelezőjében jelennek meg, illetve mobil applikáció esetén közvetlenül az okostelefonra is megérkeznek.

    Automatikus üzenetet küldünk a felhasználó nevében. Az üzenet a Galéria Savaria belső levelezőjében a hagyományos üzeneteknél feltűnőbb kinézettel jelenik meg.

    Mobil applikációt használva, közvetlenül az telefonjára is kérhet értesítést.

Összefoglaló

Az Adásvétel részletei oldal továbbfejlesztése az időigényes, felesleges üzenetváltások terhét veszi le a felhasználók válláról. Valamennyi felhasználónkat arra bíztatjuk, hogy éljenek az Adásvétel részletei oldal adta lehetőségekkel, amelyek még egyszerűbbé és átláthatóbbá teszik az adásvétel lebonyolításának folyamatát.