Az elkövetkező hetekben újabb fejlesztést aktiválunk. Ez az újdonság az eladó és a vásárló számára is meggyorsítja az adásvétel lebonyolítását.

Ezidáig a sikeres adásvétel után arra kértük felhasználóinkat, hogy vegyék fel egymással a kapcsolatot, hogy megbeszéljék az átadáshoz, átvételhez szükséges részleteket és megosszák egymással ezeket az adatokat. Ez vevő oldaláról a szállítási adatokat, eladó részéről – például banki utalás esetén – a bankszámlaszámot jelentette.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért kell minden egyes adásvétel után ugyanazokat a köröket feleslegesen lefutni és ugyanazokat az adatokat újra és újra leírni?

Legújabb fejlesztésünk ezt fogja orvosolni a következőképpen:

Bevezetünk egy ún. adásvétel részletei oldalt, ahol mind az eladó, mind a vásárló megtalálja a termék átadásához és kifizetéséhez szükséges információkat.

Fizetési információk megadása

Hogy a fejlesztés indítása után minél több felhasználó számára megkönnyítsük az adásvétel lebonyolítását a napokban egy felugró ablak jelenik meg az eladóknak, amelyben lehetőségük lesz előzetesen megadni azokat a fizetési adatokat, amelyet hirdetéseikben vállalnak: ez banki utalás esetén a bankszámlaszámot, PayPal fizetés esetén a PayPal címet jelenti.

Az eladók az Eladói beállítások oldalon a Fizetési adatok táblában is megadhatják ezeket az adatokat.

Példa az adásvétel lebonyolítására

A vásárló – ahogy eddig is tette – kiválasztja az eladó által felkínált szállítási és fizetési módok közül a számára legkényelmesebb opciót.

A következő lépésben megadja, hogy milyen címre kéri a terméket. Egy felhasználó több szállítási címet is eltárolhat, így egy kattintással választhat ezek közül.

Fontos: postacím megadására csak akkor kérjük a vásárlót, ha arra valóban szükség van. Ha szállítási módként a személyes átvételt jelöli meg, értelemszerűen nem kell postacímet megadnia.

Az eddigi működésnek megfelelően, a vásárlást követően az eladó és a vásárló is egy értesítőt kap a sikeres adásvételről. Innen egy kattintással elérhetik majd az Adásvétel részletei oldalt, ahol megtalálják a fizetéshez és a postázáshoz szükséges részleteket.

Az adásvétel részletei oldalon a felhasználói fiókon belül a megvásárolt és az eladott termékeim oldalról is elérhető lesz.

Ezzel a fejlesztéssel kizárólag az olyan alapvető, az adásvétel lebonyolításához nélkülözhetetlen információk megtudakolását spóroljuk meg a felhasználóknak, mint amilyen a postacím vagy a bankszámlaszám, illetve a PayPal cím.

Ezeknek az ismerete mindenképpen fontos, hogy a másik fél teljesíteni tudja a termék kifizetését, illetve átadását. Ezeket az adatokat kizárólag a tranzakcióban részt vevő felek ismerhetik meg.

Ahogy eddig is, természetesen a felhasználóknak továbbra is lehetőségük lesz felvenni egymással a kapcsolatot és minden számukra szükséges információt megoszhatnak egymással.

Csak egy számlaszámot használhatok majd?
Előzetesen csak egy számlaszám megadására kérjük. A fejlesztés bevezetésével további számlaszámokat is rögzíthet, és termékenként eldöntheti, hogy melyiket kívánja használni.

Nemzetközi számlaszámom van, mi a teendő?
A fejlesztés bevezetésével lehetősége lesz nemzetközi formátumú számlaszámot is megadni a fizetési adatok oldalon, addig kérjük, hogy a megjelenő felhívást hagyja figyelmen kívül.
UPDATE (jan. 25):  Már nemzetközi bankszámlaszám is megadható.

Mikor lesz elérhető az újdonság?
A fejlesztésen folyamatosan dolgozunk, az elkövetkező hetekben válik elérhetővé.

Kérdése van?
Ha bármilyen kérdése, észrevétele van a fent leírtakkal kapcsolatban, kérjük ossza meg velünk a hozzászólásokban vagy a Kapcsolat menüpontra kattintva.