A Galéria Savaria online piacterénél kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy folyamatosan fejlesszük oldalunk funkcióit. Célunk, hogy mind az eladási, mind a vásárlási folyamatokat a lehető leggyorsabbá és legkényelmesebbé tegyük felhasználóink számára.
Ezen elkötelezettség jegyében mutatjuk be legújabb fejlesztésünket: a szállítási sablonokat. Ennek az újításnak a célja, hogy az eladók számára tovább egyszerűsítsük a termékek feltöltésének és kezelésének folyamatát, miközben a vásárlók számára átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá tesszük a szállítási feltételeket. Ezzel a lépéssel ismét egy nagyobb lépést teszünk afelé, hogy a Galéria Savaria a legmegbízhatóbb és legkényelmesebb online vásárlási és értékesítési platformmá váljon.
Az előzményekről: hogyan működött korábban a szállítási díjak és módok megadása?
Korábban az eladók számára minden egyes termék feltöltésekor külön-külön kellett megadni, hogy milyen szállítási módokkal és díjakkal biztosítják a termékek eljuttatását a vásárlókhoz. Időigényes és felesleges újra és újra ugyanazokat az adatokat megadni, sőt, így egyre nehézkesebbé vált a szállítási díjak naprakészen tartása azok számára, akik több száz vagy akár több ezer terméket kínálnak eladásra.
A megoldás: szállítási sablonok bevezetése
A szállítási sablonok előre meghatározott szállításra vonatkozó beállítások, amelyeket hozzárendelhet a termékeihez. Nézzük meg, hogy ez milyen előnyökkel jár az eladók számára:
- ✅ Még gyorsabb termékfeltöltés: Az ismétlődő adatbevitel megszüntetésével jelentősen csökken a termékek feltöltéséhez szükséges idő.
- ✅ Hatékonyság a szállítási díjak/módok naprakészen tartásában: Egyszerűbbé válik a szállítási feltételek kezelése és módosítása, mivel csak a sablont kell frissíteni, nem pedig minden egyes terméket külön.
- ✅ Személyre szabott beállítások: Lehetőség nyílik különböző szállítási sablonok létrehozására, amelyek a különböző termékkategóriák és szállítási preferenciák szerint alakíthatók.
Hogyan működnek és mire jók a szállítási sablonok?
Attól függően, hogy az eladó milyen típusú tárgyakat kínál eladásra, a szállítással kapcsolatos beállítások általában nagyobb csoportokba sorolhatók, amelyek ismétlődnek. Hiszen általában egy hasonló méretű és jellegű tárgyat ugyanazon díj ellenében, általában ugyanazokkal a megszokott szállítási lehetőséggel juttatunk el a vásárlóhoz.
Minden eladónál megvannak a bevált szállítási módok, illetve a termék méretéhez, típusához passzoló csomagdíjak. De előfordulhat az is, hogy egy eladó minden termékének szállítását ugyanazokat a szállítási módokat használva, ugyanolyan díj ellenében biztosítja.
Az eladó az általa eladásra kínált termékek alapján szállítási sablonokat rögzíthet. A szállítási sablont csak egyszer kell rögzíteni, ezután minden olyan terméknél, amelyre ugyanazok a szállítási beállítások érvényesek, az eladónak már csak ki kell választania a korábban rögzített sablont.
Ennek előnye, hogy ha a későbbiekben valamelyik szállítási mód díja változik, csak egyszer kell elvégezni a módosítást. Ezután a szállítási díj minden olyan terméknél frissül, amelyhez az adott sablon került beállításra.
A szállítási sablonok segítségével tehát nemcsak a termékfeltöltés folyamata válik gyorsabbá, de meglévő termékek szállítási díjainak tömeges frissítése is pár másodperc alatt elvégezhető.
Leggyakoribb kérdések-válaszok a szállítási sablonokkal kapcsolatban
A Súgóközpontban egy teljes bejegyzést szenteltünk a szállítási sablonoknak. Itt összegyűjtöttük a szállítási sablonokkal kapcsolatos legfontosabb kérdéseket-válaszokat: Bővebben a szállítási sablonokról
Mi változott még?
- Új szállítási módok: Bővítettük a szállítási módok körét, így az eladók még több opció közül választhatnak aszerint, hogy milyen szállítási móddal biztosítják a csomag eljuttatását a vásárlók számára. Eladóként érdemes megfontolni, hogy a lehető legtöbb szállítási módot kínálja fel a vásárlók számára, hiszen ez is növelheti a vásárlási kedvet.
- Átvételi helyek, csomagautomaták kiválasztása: Ha a vásárló csomagautomatába vagy átvételi pontra kéri a termék szállítását, ezentúl egy átlátható, térképpel ellátott felületen választhatja ki a számára legmegfelelőbb átvételi pontot. Sőt, a vásárló kedvenc átvételi pontot is rögzíthet, így a következő vásárlás során már automatikusan megjelölésre kerül a kedvenc átvevőhely.